تهران ، نارمک ، میدان نبوت ، ابتدای جانبازان شرقی ، پلاک 467 ، طبقه پنجم

تفاوت بین مس، برنج و برنز چیست؟

تفاوت بین مس، برنج و برنز چیست؟

فلزات قرمز را می شناسید؟مس، برنج و برنز می تواند به سختی قابل تشخیص باشد. از نظر رنگ مشابه و اغلب در دسته های مشابه به بازار عرضه می شوند، تفاوت این فلزات ممکن است شما را شگفت زده کند!

تفاوت مس برنج <yoastmark class=

فلز مس

مس یک عنصر طبیعی است. بر اساس یافته های باستان شناسی، این فلز بومی در دوران پیش از تاریخ برای ابزار، سلاح و تزئینات مورد استفاده قرار می گرفته است. مس بسیار چکش خوار است، بنابراین کار با آن، حتی با ابزارهای ابتدایی، آسان بود.کوپر هم رسانای گرما و هم الکتریسیته است. به همین دلیل است که معمولا برای سیم کشی استفاده می شود. آبکاری مس اغلب برای فناوری RFI (تداخل فرکانس رادیویی) و EMI (تداخل الکترومغناطیسی) به دلیل خواص رسانایی بالا استفاده می شود.مس همچنین دارای سطح بالایی از خواص ضد باکتریایی است که آن را به یک فلز تکمیلی محبوب برای تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی تبدیل می کند.

برنج

برنج یک آلیاژ مس و روی است. تغییر سطوح روی می تواند تنوع زیادی در خواص و رنگ برنج ایجاد کند. هر چه سطح روی بالاتر باشد، برنج قوی تر و انعطاف پذیرتر خواهد بود. روی بسیار مقاوم در برابر خوردگی است، بنابراین سطح برنج مقاومت در برابر آب را افزایش می دهد. آبکاری روی نیز یک روش محبوب برای محافظت در برابر خوردگی است.

برنز

برنز آلیاژی از مس و سایر مواد، معمولاً قلع است.  قلع (یا برنز فسفر) به دلیل استحکام و مقاومت در برابر خستگی، یک آلیاژ محبوب است. با این حال، آرسنیک، فسفر، آلومینیوم، منگنز و سیلیکون همگی می توانند برای تولید آلیاژ برنز استفاده شوند.

مقایسه ونتیجه گیری

فلز مس رنگ قرمز مایل به نارنجی داردوهدایت الکتریکی وحرارتی بالایی داردبه راحتی لحیم می شود وبسیار انعطاف پذیر است وخواص ضد باکتریایی چشمگیری دارد.در لوله واتصالات لوله وسیم کشی کاربرد دارد.برنج رنگی قرمز تا طلایی دارد.کارایی ودوام بالایی دارد واستحکام عالی دارد.در وسایل تزئینی وموسیقی آلات استفاده می شود.اما برنز زنگ طلایی مات دارد,در برابر خوردگی مقاوم است.رسانایی گرما والکتریکی آن نسبت به اکثر فولاد ها بیشتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

آبکار صنعت با هدف ارائه خدمات تخصصی از جمله تست آزمایشگاه و مشاوره در راه اندازی خطوط آبکاری و همچنین عرضه مستقیم کلیه مواد اولیه تخصصی صنعت آبکاری به صورت مایع و پودر با تیمی با تجربه و حرفه ای در سال 1402 تاسیس گردیده و می کوشد تا نسبت به رفع مشکلات در راه اندازی و تامین مواد اولیه گامی مثبت بردارد.

شبکه های اجتماعی

© تمامی حقوق وبسایت برای شرکت ایمن صنعت سها محفوظ می باشد.