تهران ، نارمک ، میدان نبوت ، ابتدای جانبازان شرقی ، پلاک 467 ، طبقه پنجم

رایج ترین موارد استفاده از فولاد ضد زنگ

رایج ترین موارد استفاده از فولاد ضد زنگ

استفاده از فولاد ضد زنگ تقریباً می تواند امری رایج در نظر گرفته شود، زیرا به دلیل استفاده در بسیاری از برنامه ها شناخته شده است.

رایج ترین کاربردهای فولاد ضد زنگ چیست و چرا اینقدر محبوب است؟

فولاد زنگ نزن به دلیل استحکام، مقاومت و قابلیت اطمینان، فولادی محبوب برای استفاده در ساختمان‌های وسیع معماری و کاربردهای روزمره است. فولاد ضد زنگ به دلیل خواص و طول عمر آن، نگهداری کمی دارد و به دلیل قابل بازیافت بودن، استفاده از آن توصیه می شود.

گاهی اوقات، مقاومت فولاد ضد زنگ در برابر خوردگی در صورت آلوده شدن می تواند تحت تاثیر قرار گیرد، که می تواند در طول فرآیندهای ساخت و ماشینکاری اتفاق بیفتد. این را می توان با غیرفعال کردن آن اصلاح کرد. در وسایل آشپزخانه  معمولا برای ظروف آشپزی، ظروف آشپزخانه و کارد و چنگال استفاده می شود. این به این دلیل است که سفت و مقاوم در برابر خوردگی است و هنگام استفاده برای نگهداری یا تولید مواد غذایی بر طعم غذا تأثیر نمی گذارد. با توجه به سطح مقاومت، غذاهای با اسیدیته بالا آسیبی نمی‌رسانند.

فولاد ضدزنگ

کاربرد فولاد ضدزنگ

نورپردازی

  فولاد ضد زنگ به طور خاص دو درجه وجود دارد که برای محصولات نورپردازی داخلی و خارجی محبوب هستند. نوع درجه دریایی است که حاوی مولیبدن است. این عنصر تضمین می کند که  مقاومت بالاتری در برابر خوردگی در برابر آب نمک باشد.

نوعی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد 304 است. همچنان در برابر خوردگی مقاوم است و برای اکثر محیط ها مناسب است، اما برای قرار دادن در مناطق ساحلی مناسب نیست.

پزشکی

استفاده متداول از فولاد ضد زنگ در تولید ابزارهای دندانپزشکی و جراحی است. این نوع مواد به دلیل مقاومت در برابر خوردگی و همچنین به دلیل استریل کردن آسان آن استفاده می شود. این باعث می شود برای محیط های پزشکی مناسب باشد، زیرا راندمان بهداشتی مورد تضمین می شود.

معماری

از آنجایی که فولاد ضد زنگ یک فلز قوی و مقاوم است، معمولاً در ساخت ساختمان‌های مدرن استفاده می‌شود. شاید معروف ترین آن، ساختمان کرایسلر باشد. هم برای طراحی داخلی و هم برای طراحی بیرونی، در ایستگاه‌های قطار ,اجاق‌های اجاق گاز و آب‌پز استفاده می‌شود. سطح حفاظت اقلام را می توان با غیرفعال سازی  تقویت کرد. با استفاده از غیرفعال سازی فولادی برای افزودن یک فیلم شفاف، محافظ و اکسید، طول عمر وسایل خانه و موارد دیگر را افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

آبکار صنعت با هدف ارائه خدمات تخصصی از جمله تست آزمایشگاه و مشاوره در راه اندازی خطوط آبکاری و همچنین عرضه مستقیم کلیه مواد اولیه تخصصی صنعت آبکاری به صورت مایع و پودر با تیمی با تجربه و حرفه ای در سال 1402 تاسیس گردیده و می کوشد تا نسبت به رفع مشکلات در راه اندازی و تامین مواد اولیه گامی مثبت بردارد.

شبکه های اجتماعی

© تمامی حقوق وبسایت برای شرکت ایمن صنعت سها محفوظ می باشد.