تهران ، نارمک ، میدان نبوت ، ابتدای جانبازان شرقی ، پلاک 467 ، طبقه پنجم

هر آنچه که باید درباره آبکاری کروم بدانید

هر آنچه که باید درباره آبکاری کروم بدانید

آبکاری کروم یک فرآیند تکمیل فلز است که در آن لایه نازکی از کروم بر روی یک جسم فلزی آبکاری می شود. این فرآیند اغلب به نام های دیگری مانندپوشش کروم سه گانه نیز شناخته می شود. این فرآیند آبکاری به دلایل زیادی انجام می شود. از افزایش زیبایی شناسی  تا افزایش مقاومت در برابر خوردگی وموارد دیگر، روکش کروم می تواند کمک کننده باشد.

در این وبلاگ هر آنچه را که باید در مورد پوشش کروم بدانید را بررسی خواهیم کرد.

آبکاری کروم چیست؟

آبکاری کروم فرآیندی است که در آن لایه نازکی از کروم بر روی فلز یا آلیاژ قرار می گیرد. این فرآیند به طور گسترده در صنعت هوافضا و خودرو استفاده می شود. این فریند خواص سطحی یک ماده را بهبود می بخشد. میزان بهره مندی مواد به کیفیت لایه کروم بستگی دارد.

برنامه های کروم

آبکاری کروم  کاربردهای گسترده ای دارد. درهوافضا و  دستگیره در و جعبه نامه، این فرآیند مزایای زیادی را به همراه دارد. این روکش مقاومت در برابر خوردگی را افزایش می دهد. این به ویژه برای محصولات یا قطعاتی که در معرض عناصر قرار می گیرند، مانند قطعات موتور سیکلت یا اتومبیل مفید است. .

فرآیند

به عنوان متخصص در آبکاری کروم ما می دانیم که چگونه فرآیند را به درستی تکمیل کنیم. مرحله اول شامل ارزیابی کیفیت فلز و یافتن پوشش مورد نظر است. از اینجا، فلز برای از بین بردن هرگونه خراش و ناخالصی کنده شده و صیقلی میشود. این مرحله برای اطمینان از دستیابی به یک سطح صاف بسیار مهم است. پس از اتمام این کار، فلز با استفاده از محلول‌های صابون، اسید و آب تمیز می‌شود. سپس یک لایه آبکاری نیکل اعمال می شود تا لایه نهایی محافظ را اضافه کرده و ظاهر را تقویت کند. مرحله نهایی  شامل آبکاری مواد برای رسیدن به سطح مطلوب ضخامت آبکاری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

آبکار صنعت با هدف ارائه خدمات تخصصی از جمله تست آزمایشگاه و مشاوره در راه اندازی خطوط آبکاری و همچنین عرضه مستقیم کلیه مواد اولیه تخصصی صنعت آبکاری به صورت مایع و پودر با تیمی با تجربه و حرفه ای در سال 1402 تاسیس گردیده و می کوشد تا نسبت به رفع مشکلات در راه اندازی و تامین مواد اولیه گامی مثبت بردارد.

شبکه های اجتماعی

© تمامی حقوق وبسایت برای شرکت ایمن صنعت سها محفوظ می باشد.