تهران ، نارمک ، میدان نبوت ، ابتدای جانبازان شرقی ، پلاک 467 ، طبقه پنجم

چگونه از پوشش فسفات منگنز در مهندسی استفاده می شود؟

چگونه از پوشش فسفات منگنز در مهندسی استفاده می شود؟

پوشش فسفات منگنز چیست؟

فسفات منگنز یک ترکیب شیمیایی با کاربردهای فراوان است. این ماده از طریق ترکیبی از عناصر شیمیایی منگنز (Mn)، فسفر (P) و اکسیژن (O) ساخته می شود. یکی از رایج ترین کاربردهای آن به عنوان پوششی برای تکمیل فلز در صنایع مختلف است.

فسفات منگنز در مهندسی

به طور خاص مهندسی از پوشش فسفات منگنز به دلیل نامحلول بودن و دوام آن به خوبی استفاده می کند. نمی توان آن را توسط مواد دیگر حل کرد، و به ویژه در کاربردهایی که از روغن و روان کننده ها استفاده می کنند مفید است. این می تواند عملکرد را بهبود بخشد و عمر مفید قطعات را پس از استفاده افزایش دهد. این به ویژه در مورد قطعات فولادی که در نقش های سخت عمل می کنند مفید است.

پوشش فسفات منگنز به طور گسترده در سراسر مهندسی استفاده می شود:

موتورها
سیستم های انتقال
چرخ دنده ها
مواد و سلاح های دفاعی
الکترونیک

همچنین معمولاً برای سایر محصولات فلزی مانند هسته های آهنربایی، مهره ها و پیچ ها برای افزایش عملکرد استفاده می شود.

 

فرآیند فسفاته کردن منگنز

قطعه را در معرض فرآیندهای شیمیایی قرار می دهد که باعث تغییر مواد سطحی می شود. هنگامی که روی فولاد اعمال می شود، یک سطح سنگین و کریستالی ایجاد می کند. این استحکام و مقاومت در برابر سایش را به شدت افزایش می دهد.

در مقابل، هنگامی که پوشش فسفات روی روی اعمال می شود، محافظت مداوم از اشیاء در معرض سایش را ارائه می دهد. به همین دلیل است که برای مهندسی قطعاتی که روی هم می لغزند، مانند موتور خودرو و گیربکس مفید است.

فرآیند فسفاته کردن منگنز در مهندسی نیاز به غوطه وری محصول در روغن دارد. این کار به مدت 15 تا 20 دقیقه و در دمای حدود 95 درجه سانتیگراد انجام می شود.

سپس ضخامت پوشش فسفات منگنز به نوع و غلظت روغن مورد استفاده برای غوطه وری بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

آبکار صنعت با هدف ارائه خدمات تخصصی از جمله تست آزمایشگاه و مشاوره در راه اندازی خطوط آبکاری و همچنین عرضه مستقیم کلیه مواد اولیه تخصصی صنعت آبکاری به صورت مایع و پودر با تیمی با تجربه و حرفه ای در سال 1402 تاسیس گردیده و می کوشد تا نسبت به رفع مشکلات در راه اندازی و تامین مواد اولیه گامی مثبت بردارد.

شبکه های اجتماعی

© تمامی حقوق وبسایت برای شرکت ایمن صنعت سها محفوظ می باشد.