تهران ، نارمک ، میدان نبوت ، ابتدای جانبازان شرقی ، پلاک 467 ، طبقه پنجم

بررسی اثر افزودن ساخارین بر رسوبات نیکل

بررسی اثر افزودن ساخارین بر رسوبات نیکل

این مطالعه به بررسی اثر افزودن ساخارین بر رسوبات نیکل می پردازد. پوشش زیرلایه های نیکل از طریق آبکاری انجام می شود. این روش شامل وات حمام، 0، ساخارین 1، 3 و 5 گرم در لیتر و چگالی جریان 6 A/dm2ldمی باشد. فرآیند آبکاری به مدت 20 دقیقه در 50 درجه سانتیگراد ,طول می کشد . بستر آبکاری , یک کلاف نورد سرد ورق فولادی (SPCC) است. این رسوبات متصل به سطح SPCC توسط یک میکروسکوپ الکترونی روبشی مشخص می شود (SEM) برای مشاهده تغییرات ساختاری رسوبات و یک پراش اشعه ایکس (XRD) به اندازه دانه آنها را محاسبه میکند.نتایج نشان می دهد که ابتدا، نیکلی که بدون افزودن ساخارین رسوب می کند دارای ساختار هرمی و کریستالی چند وجهی است در حالی که آنهایی که ساخارین دارند یک کروی را منعکس می کنند.ساختار و الگوهای استعماری ثانیا، افزودن ساخارین,5گرم در لیتر  ,کوچکترین مقدار دانه(17.39) نانومتر را تولید می کند.

سیدیم ساخارین درآبکاری نیکل

سدیم ساخارین

معرفی پوشش ها

پوشش ها اغلب و به راحتی برای جلوگیری از خوردگی فلز اعمال می شوند. این تکنیک انواع مختلفی دارد مانند آبکاری، رسوب بخار فیزیکی (PVD)، رسوب بخار شیمیایی (CVD)، لیزر رسوب پرتو، و کاشت یون. در بین انواع پوشش ها، آبکاری نیکل بیشترین آبکاری است مقرون به صرفه بوده و میزان تولید آن به قدری بالاست که این روش برای استفاده در صنعت مناسب است . از سوی دیگر ، ماده پوشش یا آبکاری جسم نیکل است و به این ترتیب روش کاملاً آبکاری نیکل است.

آبکاری نیکل

آبکاری نیکل فرآیند رسوب نیکل بر روی سطح یک ماده رسانا است. الکتروشیمیایی از طریق جریان الکتریکی مستقیم این تکنیک باعث درخشندگی بیشتر سطح فلز می شود و در برابر خوردگی در جو مقاومت بیشتری دارد . ازطریق آبکاری ذخایر نانوکریستالی نیکل را می توان تولید کرد  که منجر به باقیمانده با تخلخل کم می شود. علاوه بر افزایش خوردگی مقاومت، دانه های نیکل در اندازه نانو نیز استحکام فلز و خواص تریبولوژیکی را افزایش می دهد  با افزودن ساخارین به نیکل می توان مقیاس نانومتر روی رسوبات را بدست آورد.

نتیجه

علاوه بر آبکاری، چندین پارامتر قادر به تولید ذرات در اندازه نانو هستند شامل حالت رسوب الکتریکی، دما، چگالی جریان، و هم زدن می شود .رشیدی و آماده (2008) دریافت که افزودن 5 گرم در لیتر ساخارین در حمام واتس باعث کاهش اندازه دانه نیکل از 182 نانومتر به 24 نانومتر، با افزایش چگالی جریان از 10 به 75 mA/cm2می شود. . بعد، الشریک (1995) به این نتیجه رسیدند . هنگامی که ساخارین از 0.5 تا 10 گرم در لیتر با استفاده از جریان پالسی در حمام Watts قرار می گیرد,کاهش اندازه دانه های الکترورسوب نیکل بین 40-10 نانومتر رخ می دهد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

آبکار صنعت با هدف ارائه خدمات تخصصی از جمله تست آزمایشگاه و مشاوره در راه اندازی خطوط آبکاری و همچنین عرضه مستقیم کلیه مواد اولیه تخصصی صنعت آبکاری به صورت مایع و پودر با تیمی با تجربه و حرفه ای در سال 1402 تاسیس گردیده و می کوشد تا نسبت به رفع مشکلات در راه اندازی و تامین مواد اولیه گامی مثبت بردارد.

شبکه های اجتماعی

© تمامی حقوق وبسایت برای شرکت ایمن صنعت سها محفوظ می باشد.