تهران ، نارمک ، میدان نبوت ، ابتدای جانبازان شرقی ، پلاک 467 ، طبقه پنجم

نحوه تولید مقیاس با خط آبکاری اختصاصی

نحوه تولید مقیاس با خط آبکاری اختصاصی

خدمات خط آبکاری اختصاصی مشارکت نهایی تکمیل فلز یک صنعت خدماتی است که با چرخاندن سریع و دقیق قطعات مشتری انجام می شود. اما چه اتفاقی می‌افتد وقتی یک فینیشر فلزی به محدودیت‌های ظرفیت برسد؟ یا بدتر از آن، با مشکلات کیفی مواجه می شود که کل پروژه را به مشکل می اندازد؟

خط تولیدآبکاری

خطوط تولید ابکاری

فرآیند خط آبکاری چیست؟

آبکاری خطی عمل رسوب آلیاژهای فلزی بر روی سطح فلزی از طریق فرآیند حمام شیمیایی است. بیشتر حمام های آبکاری دارای جریان الکتریکی برای پوشش فلز هستند. سایر حمام های آبکاری جریان الکتریکی ندارند که به عنوان فرآیند شیمیایی اتوکاتالیستی شناخته می شود. قطعات از حمام به حمام از طریق ماشین آلات خودکار یا با دست توسط یک بشقاب حرکت می کنند.

هنگامی که قطعات فرآیند خط آبکاری را طی کردند، یک لایه فلزی جدید قسمت را می پوشاند. این لایه فلزی جدید، بستر را حفظ می کند و مقاومت در برابر خوردگی را افزایش می دهد. رسانایی الکتریکی نیز ممکن است بسته به فلز ته نشین شده انتخابی تغییر کند.

اکثر مغازه‌های تکمیلی تلاش می‌کنند با ارائه خدمات به بسیاری از صنایع، ایجاد فهرستی از ابزارهای استاندارد و فناوری یک‌اندازه، مشتریان متنوعی را جذب کنند. این ذهنیت برای کارهای با حجم بالا و تکرارپذیر مناسب نیست. ایجاد نتایج قابل تکرار و با کیفیت بالا، مستلزم آن است که تجهیزات با مشخصات دقیق شماره گیری شوند. این را می توان با فرآیند خط آبکاری اختصاصی انجام داد.

خط آبکاری اختصاصی چیست؟

یک خط اختصاصی آبکاری از فرآیند خط آبکاری بهره میبرد، اما طراحی، برنامه‌ریزی و مجهز  است تا فقط بخش یا خانواده‌ای خاص مشتری را در یک مغازه آبکاری هدایت کند. به عبارت دیگر، مخازن و تجهیزات تکمیلی برای یک مشتری در اختیار آنها طراحی شد، از جمله نیروی کار اختصاصی. مشتری کنترل می کند که چه چیزی، چه زمانی و چه مقدار از خط عبور می کند.

هنگامی که قطعات برای آبکاری برون سپاری می شوند، فینیشر فلز قیمت و زمان تحویل را بر اساس اطلاعات سفارش خرید و چاپ دیکته می کند. مدت زمان تحویل نیز می تواند  به کار مانده و نیروی کار موجود متفاوت باشد. یک خط اختصاصی می‌تواند حول برآورده کردن اهداف قیمت، زمان‌های تولید، الزامات کیفیت، آلودگی خط و FOD طراحی شود. هنگام در نظر گرفتن یک خط آبکاری اختصاصی، برای مشتری مهم است که در مورد هدف سازمانی و مزیت رقابتی که از طریق خط اختصاصی به دست می آید، فکر کند. چه چیزی برای سازمان مهم است؟

خطوط اختصاصی آبکاری چه زمانی مناسب هستند؟

خطوط اختصاصی آبکاری مقیاس محور هستند. اکثر شرکت‌های آبکاری نمی‌توانند ظرفیت افزایش روزانه زیادی را تحمل کنند و همچنان به طور موثر به مشتریان خود خدمت می‌کنند. یک خط آبکاری اختصاصی با تمام مزایای یکپارچه سازی عمودی، منهای سردردهای روزانه همراه است. بسیاری از تولیدکنندگان ترجیح می‌دهند بر شایستگی‌های اصلی خود تمرکز کنند، بدون اینکه تمایلی به ادغام عملیات تکمیل فلز به صورت عمودی داشته باشند.

برخی دیگر از میزان سرباری که اغلب برای کیفیت بیشتر و تلاش‌های خرید از برون‌سپاری تکمیل فلزات به فروشنده‌های متعدد هدر می‌رود، در حالی که تلاش می‌کنند زمان‌بندی مشتریان خود را برآورده کنند، ابراز تاسف می‌کنند. یک خط اختصاصی هر دو را حل می کند.

معایب یکپارچه سازی عمودی تکمیل فلز

تکمیل عمودی یکپارچه فلز مانع ورود بالایی دارد. تصفیه و دفع زباله، مقررات EPA، نیروی کار ماهر، گواهینامه های ویژه (NADCAP، ITAR، AS9100، ISO 9001) همه هزینه ها و مسئولیت هایی هستند که نمی توان آنها را نادیده گرفت. ادغام عمودی مستلزم سطح معینی از ریسک است. به عنوان مثال، تاسیسات آبکاری برای شروع آتش بدنام هستند. از بین بردن عملیات آبکاری یک چیز است، اما اگر فرآیند تولید را از بین ببرد، مضر است.

سوالاتی که باید قبل از ایجاد یک خط اختصاصی بپرسید هنگام صحبت در مورد خطوط اختصاصی آبکاری، باید چند مورد را در نظر گرفت. طول عمر پروژه چقدر است؟ آیا این کار موجود است که سال ها اجرا می شود و احتمالا تا سال های آینده نیز ادامه خواهد داشت؟

خدمات خط آبکاری اختصاصی دارای یک برچسب قیمت است و نیاز به ایجاد سطح مشخصی از فروش در هر فوت مربع در حالی که اهداف قیمتی مشتری را برآورده می کند، منطقی است. ROI باید به نفع همه درگیر باشد.

خدمات خط آبکاری آبکارصنعت هدف در آبکار صنعت این است که همیشه فضا و ظرفیت برای خطوط اختصاصی آبکاری باز باشد. آبکار صنعت بر اساس این اصل  رشد قابل توجهی داشته است. با ما تماس بگیرید . ما برای یافتن بهترین راه حل با شما همکاری خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

آبکار صنعت با هدف ارائه خدمات تخصصی از جمله تست آزمایشگاه و مشاوره در راه اندازی خطوط آبکاری و همچنین عرضه مستقیم کلیه مواد اولیه تخصصی صنعت آبکاری به صورت مایع و پودر با تیمی با تجربه و حرفه ای در سال 1402 تاسیس گردیده و می کوشد تا نسبت به رفع مشکلات در راه اندازی و تامین مواد اولیه گامی مثبت بردارد.

شبکه های اجتماعی

© تمامی حقوق وبسایت برای شرکت ایمن صنعت سها محفوظ می باشد.