تهران ، نارمک ، میدان نبوت ، ابتدای جانبازان شرقی ، پلاک 467 ، طبقه پنجم

راهنمای آبکاری نیکل درخشان

راهنمای آبکاری نیکل درخشان

آبکاری نیکل درخشان یکی از سه شکل آبکاری نیکل است که به عنوان آبکاری نیکل روشن شناخته می شود. عمدتاً برای کاربردهای تزئینی و مهندسی استفاده می شود. بر خلاف آبکاری نیکل الکترولس و آبکاری نیکل کسل کننده، آبکاری نیکل روشن به دلیل میزان بالای گوگرد، پوششی شبیه به آینه ارائه می دهد و به اندازه ای انعطاف پذیر یا مقاوم در برابر خوردگی نیست. پوشش آینه مانند برای پنهان کردن خطوط پرداخت و هرگونه نقص سطحی مواد ایده آل است.

آبکاری نیکل روشن را می توان روی چه مواردی اعمال کرد؟

آبکاری نیکل درخشان را می توان برای انواع فلزات آهنی و غیر آهنی برای یک باله تمیز و روشن نیکلیش روشن اعمال کرد، از جمله:

فولاد
فلز مس
برنج
اهن

روشنایی سایر پوشش های آبکاری را نیز می توان با استفاده از آبکاری نیکل روشن به عنوان پایه افزایش داد

فرآیند آبکاری نیکل درخشان چیست؟

آبکاری نیکل روشن شامل آبکاری نیکل برای تولید یک رسوب نیکل تراز، انعطاف پذیر و درخشان است.

برای شروع، ماده پایه تحت یک بار منفی قرار می گیرد تا نیکل را به درستی منتقل کند، که از طریق یک سیم رسانا به منبع تغذیه متصل می شود. حالا این وصل شده است، طرف مثبت منبع تغذیه به یک میله ساخته شده از نیکل متصل است.

مواد پایه و فلز آبکاری در محلول شیمیایی آب و نمک کلرید نیکل قرار می گیرد. جریان الکتریکی باعث جدا شدن نمک کلرید نیکل از یون های کلرید منفی و کاتیون های نیکل مثبت می شود. بار منفی از ماده پایه، یون های نیکل مثبت را جذب می کند و یون های منفی کلرید به بار مثبت جذب می شوند.

در نهایت، این ترکیب باعث تحریک اکسیداسیون نیکل در میله می شود تا در محلول حل شود و نیکل اکسید شده به ماده پایه جذب شده و آن را پوشش می دهد.

آبکاری نیکل درخشان برای چه مواردی استفاده می شود؟

آبکاری نیکل درخشان بیشتر برای دلایل خودرو استفاده می شود. سپرها، رینگ‌ها، لوله‌های اگزوز و تریم‌های دوچرخه، اتومبیل و موتورسیکلت برای بهبود ظاهر، محافظت در برابر خوردگی و مقاومت در برابر سایش به فرآیند آبکاری نیکل روشن ارائه می‌شوند. این همان جایی است که آنها درخشندگی بالایی دارند.

بسیاری از اقلام اطراف خانه، از جمله ابزارهای دستی، برای بهبود ظاهر، سایش و خوردگی، مانند لوازم لوله کشی، روشنایی، قفسه های سیمی و لوازم خانگی، با نیکل روشن پوشانده شده اند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

آبکار صنعت با هدف ارائه خدمات تخصصی از جمله تست آزمایشگاه و مشاوره در راه اندازی خطوط آبکاری و همچنین عرضه مستقیم کلیه مواد اولیه تخصصی صنعت آبکاری به صورت مایع و پودر با تیمی با تجربه و حرفه ای در سال 1402 تاسیس گردیده و می کوشد تا نسبت به رفع مشکلات در راه اندازی و تامین مواد اولیه گامی مثبت بردارد.

شبکه های اجتماعی

© تمامی حقوق وبسایت برای شرکت ایمن صنعت سها محفوظ می باشد.