تهران ، نارمک ، میدان نبوت ، ابتدای جانبازان شرقی ، پلاک 467 ، طبقه پنجم

آبکاری روی چگونه خوردگی را متوقف می کند؟

آبکاری روی چگونه خوردگی را متوقف می کند؟

آبکاری روی چگونه خوردگی را متوقف می کند؟خوردگی یک واکنش شیمیایی بین فلز و محیط اطراف آن است. هنگامی که فلز اکسید می شود، شروع به خوردگی می کند. برای کاهش چشمگیر سرعت خوردگی فلز، استفاده از پوشش روی را توصیه می کنیم. روی یک پوشش زیبای فلزی را ارائه می دهد و یکی از رایج ترین فلزات مورد استفاده در خدمات آبکاری است.

آبکاری روی چگونه خوردگی را متوقف می کند؟

یک مانع محافظ اضافه می کند

روی، یکی از اجزای برنج، معمولا برای پوشش آهن و فولاد استفاده می شود تا مانع فلزی محکمی برای آن شود. روکش روی فلز پایه را از محیط با عمل به عنوان یک مانع محافظ برای جلوگیری از رطوبت و هوا جدا می کند. محافظت از آن در برابر اکسیداسیون روی قبل از فلز زیرین کدر می شود و دچار خوردگی  می شود.

رطوبت را حفظ می کند

اکسیداسیون یا زنگ زمانی اتفاق می افتد که آهن یا فولاد با رطوبت موجود در هوا برخورد می کند. روکش نیکل روی به طور قابل توجهی فرآیند خوردگی را با جلوگیری از رسیدن رطوبت به فلز پایه کاهش می دهد.

روند خوردگی را کند می کند

روی تقریباً 100 برابر کندتر از سایر فلزات خورده می شود و حتی اگر فلز زیرین قرار باشد در معرض دید قرار گیرد، روی همچنان از آن در برابر خوردگی محافظت می کند. هنگامی که در حضور الکترولیت، روی ابتدا خورده می شود و فلز در تماس با آن محافظت می کند.

با اکسیژن واکنش می دهد

هنگامی که روی با اکسیژن واکنش می دهد، اکسید روی تشکیل می شود. هنگامی که این اکسید روی با آب واکنش می دهد، هیدروکسید روی را تشکیل می دهد. این هیدروکسید روی با دی اکسید کربن پیوند می خورد و لایه نازکی از کربنات روی تولید می کند. این کربنات روی پس از آن به پوشش روی می‌چسبد تا محافظت بیشتری در برابر خوردگی ایجاد کند.

جهت مشاوره وخرید خط تولید آبکاری ومواداولیه آبکاری با کارشناسان ما در آبکار صنعت در تماس باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

آبکار صنعت با هدف ارائه خدمات تخصصی از جمله تست آزمایشگاه و مشاوره در راه اندازی خطوط آبکاری و همچنین عرضه مستقیم کلیه مواد اولیه تخصصی صنعت آبکاری به صورت مایع و پودر با تیمی با تجربه و حرفه ای در سال 1402 تاسیس گردیده و می کوشد تا نسبت به رفع مشکلات در راه اندازی و تامین مواد اولیه گامی مثبت بردارد.

شبکه های اجتماعی

© تمامی حقوق وبسایت برای شرکت ایمن صنعت سها محفوظ می باشد.