تهران ، نارمک ، میدان نبوت ، ابتدای جانبازان شرقی ، پلاک 467 ، طبقه پنجم

چه گزینه هایی برای تکمیل فلز وجود دارد؟

چه گزینه هایی برای تکمیل فلز وجود دارد؟

تکمیل فلز آخرین مرحله مهم در فرآیند آماده سازی محصولات فلزی قبل از استفاده است. به تنهایی، بسیاری از فلزات نمی توانند در درازمدت آنطور که ما می خواهیم عمل کنند. بنابراین از تکمیل در اکثر پروژه های ساخت فلز استفاده می شود. این فرآیند به افزودن خواص جدید به فلزات کمک می کند، مانند مقاومت الکتریکی، شیمیایی، حرارتی و خوردگی. فراتر از این، تکمیل فلز نیز زیبایی شناسی و دوام بیشتری را ارائه می دهد. نوع پرداخت فلزی بستگی به کاربرد مورد نظر محصول دارد.

انتخاب روکش فلزی مناسب

هنگام انتخاب روش تکمیل، عوامل مختلفی باید در نظر گرفته شود. اصطلاح تکمیل فلز شامل بیش از یک فرآیند اجرا می شود. این اساساً به این معنی است که بیش از یک راه برای دستیابی به پوشش فلزی مورد نظر وجود دارد. نکات کلیدی که باید هنگام انتخاب روکش مناسب از خود بپرسید عبارتند از:

کدام فرآیند تکمیل با محصولات مورد نظر شما هماهنگی بیشتری دارد؟
آیا خدمات تکمیل فلز برای مواد مورد استفاده در پروژه شما مناسب است؟
تکنیک تکمیل می تواند مطابق با خواسته های سرعت تولید شما باشد؟
این مقرون به صرفه ترین راه حل بدون به خطر انداختن کیفیت محصول نهایی است؟

اگر هنوز مطمئن نیستید، با یک شرکت تکمیل فلز صحبت کنید تا مشاوره حرفه ای دریافت کنید.
چه نوع پرداخت فلزی وجود دارد؟

آبکاری

پوشش فلز که به آن آبکاری فلز نیز می‌گویند، یکی از رایج‌ترین خدمات تکمیل فلز است. آبکاری آبکاری جایی است که یک لایه نازک از فلز بر روی یک بستر پوشانده می شود. این معمولاً به این دلیل است که مؤلفه اصلی ویژگی هایی را ندارد که به تنهایی کار کند. در نتیجه، یک پوشش فلزی خاص برای بهبود عملکرد محصول اعمال می شود. تکنیک آبکاری طیفی از مزایای را ارائه می دهد که بسته به نوع پوشش فلزی مورد استفاده متفاوت خواهد بود. اینها شامل بهبود استحکام، دوام، مقاومت در برابر خوردگی و جذابیت تزئینی می شود.

گالوانیزه کردن

گالوانیزه به فلزاتی می گویند  که دارای پوشش محافظ روی هستند. لایه روی زمانی که محصول در حمام محلول روی غوطه ور می شود، اعمال می شود. فرآیند گالوانیزه به بهترین وجه برای محصولات ساخته شده از فولاد مناسب است. این به این دلیل است که وقتی مذاب می‌شود، روی با فولاد واکنش می‌دهد و یک مهر و موم محافظ ایجاد می‌کند. حتی اگر بخشی از فلز آسیب ببیند، مهر و موم آنقدر قوی است که قسمت های باقی مانده را محافظت کند. پوشش روی یک راه حل مقرون به صرفه است که طول عمر محصولات فولادی را افزایش می دهد.

پوشش پودری

تکمیل فلز با روکش پودری برای محصولاتی که نیاز به یک گزینه تزئینی دارند بسیار مناسب است. ضخامت آن دو برابر رنگ است به همین دلیل به عنوان محلول بادوام تری در نظر می گیرند. پودر ذوب شده و بر روی سطوح در بافت ها و رنگ های مختلف اعمال می شود. پوشش پودری برای اجزایی که دارای حرکت مکرر هستند ایده آل است زیرا وقتی روی مواد اعمال می شود بدون زحمت تسلیم می شود. محصولاتی که دارای پوشش پودری هستند کمتر تراشه می‌شوند اما بر خلاف رنگ به سختی قابل لمس هستند.

آنودایز

اگرچه این فرآیند شبیه به آبکاری الکتریکی است، اما آنودایز در واقع برعکس است. آبکاری را می توان روی بسیاری از فلزات مختلف انجام داد، در حالی که آنودایز برای آلومینیوم مناسب تر است. آنودایز ترکیب مولکولی سطح محصول را تغییر می دهد و مزایای مهمی را به همراه دارد. این موارد شامل کاهش سایش و پارگی، بهبود مقاومت در برابر خوردگی و ایجاد یک روکش قوی تر است. این روکش فلزی بی رنگ است، اما اگر به جذابیت محصول بصری نیاز دارید، می توانید رنگ اضافه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

آبکار صنعت با هدف ارائه خدمات تخصصی از جمله تست آزمایشگاه و مشاوره در راه اندازی خطوط آبکاری و همچنین عرضه مستقیم کلیه مواد اولیه تخصصی صنعت آبکاری به صورت مایع و پودر با تیمی با تجربه و حرفه ای در سال 1402 تاسیس گردیده و می کوشد تا نسبت به رفع مشکلات در راه اندازی و تامین مواد اولیه گامی مثبت بردارد.

شبکه های اجتماعی

© تمامی حقوق وبسایت برای شرکت ایمن صنعت سها محفوظ می باشد.