تهران ، نارمک ، میدان نبوت ، ابتدای جانبازان شرقی ، پلاک 467 ، طبقه پنجم

آبکاری طلا چیست؟

آبکاری طلا چیست؟

آبکاری طلا چیست؟ چه عواملی باعث آن می شود؟

آبکاری طلا چیست؟آ بکاری طلا هنگامی اتفاق می افتد که یک مدیر پروژه یا عضو تیم معتقد است که می توان یک پروژه را با یک ویژگی اضافی تقویت کرد و بدون تأیید یا بحث و گفتگو با مشتری ، آن را شامل می شود. این پروژه را فراتر از محدوده در ابتدا تعیین شده قرار می دهد ، و اگرچه بدون هیچ هزینه اضافی برای مشتری به وجود می آید ، با این وجود می تواند آسیب برساند.

تعدادی از اثرات منفی به دلیل آبکاری طلا ممکن است رخ دهد ، از جمله:

 

افزایش مدت زمان لازم برای تکمیل یک پروژه
ناراحت کننده مشتری
هدر رفتن پول و زمان هنگامی که تیم مجبور به حذف یا تصحیح موارد اضافی است
حل اعتماد در بین ذینفعان که دیگر اطمینان ندارند که دستورالعمل های خاص رعایت می شوند

آبکاری طلا می تواند ناشی از انگیزه های مختلفی از طرف مدیر پروژه یا عضو تیم باشد:

تلاش برای به دست آوردن لطف مشتری با اضافات رایگان یا به روزرسانی
به دنبال شناخت برای یک مهارت خاص
سوء تفاهم یا سوء تفسیر دامنه پروژه
جلب توجه از منطقه ای از پروژه که ضعیف یا ناقص است

در هر یک از این موارد ، حتی وقتی که خوب است ، آبکاری طلا در واقع به بهترین منافع مشتری نمی پردازد. بیایید نگاهی به چند نمونه از آبکاری طلا در زمینه مدیریت پروژه بیندازیم.
نمونه هایی از آبکاری طلا در مدیریت پروژه

ارزیابی نمونه هایی از آبکاری طلا به روشن شدن چگونگی تجلی آن کمک می کند. این به نوبه خود ، اگر می بینید علائمی که در تیم شما رخ می دهد ، به شما کمک می کند تا از آن جلوگیری یا متوقف کنید.

اول ، تصور کنید که مشتری درخواست ارائه یک کنفرانس آینده کرد. مشتری یک طرح کلی مفصل ارائه داد و مشخص کرد که فقط باید شامل متن و چند جدول باشد. مدیر پروژه با اعتقاد به اینكه بیشتر با عناصر بصری جذاب تر خواهد بود ، در طول ارائه عکس ها و گرافیک های رنگارنگ را اضافه كرد. در حالی که این ممکن است کیفیت زیبایی شناسی ارائه را از دیدگاه یک شخص خارجی بهبود بخشد ، اما الزامات مندرج توسط مشتری را دنبال نمی کند. گنجاندن عکس ها ممکن است توسط مشتری مورد استقبال قرار گیرد ، اما همچنین ممکن است که تصاویر به یک دلیل خاص از طرح پروژه خارج شوند. در نتیجه ، مشتری ممکن است درخواست کند که تیم پروژه وقت و تلاش بیشتری را برای حذف تصاویری که مدیر برای اضافه کردن آن انتخاب کرده است ، صرف کند.

آبکاری طلا چیست؟

آبکاری طلا چیست؟

به عنوان یک سناریوی دوم ، در نظر بگیرید که اگر یک مشتری و مدیر پروژه یک پایه دامنه ای را برای تیم ایجاد کنند تا یک وب سایت تجاری جدید را با متن ، تصاویر و فروشگاه ایجاد کند ، چه اتفاقی می افتد. در طول این پروژه ، یکی از اعضای تیم وقت اضافی داشت و تصمیم گرفت آن را صرف تهیه فیلم های خلاقانه برای قرار دادن در صفحه فرود سایت کند. هنگامی که مشتری پروژه را مرور کرد ، متوجه شد که این فیلم ها باعث شده است که این صفحه به آرامی بارگیری شود و برخی از مطالب با رسالت شرکت مغایرت دارند. سپس تیم پروژه مجبور شد به پروژه برگردد و صفحه فرود را بدون فیلم سازماندهی مجدد کند. مشتری ، که ناراحت شد زیرا این موضوع تاریخ راه اندازی سایت را به عقب برگرداند ، تصمیم گرفت که در آینده دوباره با تیم همکاری نکند.

 

این مثالها نشان می دهد که برای یک مدیر پروژه یا عضو تیم غیر منطقی است که فرض کند چه چیزی برای یک پروژه بهتر است. در عوض ، این سؤال باید مستقیماً به مشتری مطرح شود.
آبکاری طلا در مقابل خزش دامنه

Cope Creep و Plating Gold هر دو اتفاقات متداول در مدیریت پروژه است که مربوط به رفتن به خارج از پایه دامنه است. با این حال ، این اصطلاحات در این مورد متفاوت است که آبکاری طلا نتیجه انتخاب های مدیر یا تیم پروژه است ، در حالی که Scope Creep به اضافات آغاز شده توسط مشتری اشاره دارد.

در دامنه خزش ، مشتری ممکن است عمداً یا ناخواسته بار کار یک پروژه را در طی یک دوره زمانی افزایش دهد. در حالی که متداول است که مشتری درخواست های اضافی را در طی یک پروژه انجام دهد ، اما در صورت عدم تعدیل توافق پرداخت برای کارهایی که انجام می شود ، خزش دامنه رخ می دهد. بنابراین ، تیم پروژه بدون دریافت جبران خسارت اضافی ، کارهای اضافی انجام می دهد.
چگونه از آبکاری طلا جلوگیری کنیم

عدم برقراری ارتباط در قلب بیشتر مشکلات با آبکاری طلا است. خوشبختانه ، برخی از اقدامات خاص وجود دارد که شما و تیم خود می توانید برای جلوگیری از آن به طور کلی از آن استفاده کنید:

به روشنی دامنه پروژه را با مشتری تعریف کنید ، تمام جزئیات را به صورت کتبی مستند کنید و هر دو طرف را از آنها خارج کنید.
به عنوان یک مدیر پروژه ، تیم را بر روی الزامات خاص پروژه متمرکز کنید و اعضای تیم را که ممکن است از مسیر خارج شود ، هدایت کنید.
برای اطمینان از تغییر دامنه پروژه با همه طرفین درگیر ، از جمله مشتری ، ارتباط برقرار کنید.
اولویت بندی کامل کردن پروژه همانطور که تعریف شده است به جای تلاش برای اضافه کردن ویژگی های جایزه ، و داشتن اعضای تیم در صورت اتمام کارشان ، مجدداً مجدداً بررسی ، آزمایش و ارزیابی جنبه های مختلف را انجام دهید.

در نهایت ، بهترین راه برای جلوگیری از آبکاری طلا ، پیروی دقیق از نیازهای مشتری است. اگر ویژگی ای وجود دارد که فکر می کنید ممکن است برای یک پروژه مفید باشد ، قبل از حرکت به جلو ، آن را با مشتری صحبت کنید. این به اطمینان حاصل می کند که مشتری از نتیجه نهایی خوشحال است ، و شما وقت و منابع را صرف اضافه کردن ویژگی هایی نمی کنید که مشتری در نهایت ممکن است تأیید نکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

آبکار صنعت با هدف ارائه خدمات تخصصی از جمله تست آزمایشگاه و مشاوره در راه اندازی خطوط آبکاری و همچنین عرضه مستقیم کلیه مواد اولیه تخصصی صنعت آبکاری به صورت مایع و پودر با تیمی با تجربه و حرفه ای در سال 1402 تاسیس گردیده و می کوشد تا نسبت به رفع مشکلات در راه اندازی و تامین مواد اولیه گامی مثبت بردارد.

شبکه های اجتماعی

© تمامی حقوق وبسایت برای شرکت ایمن صنعت سها محفوظ می باشد.