تهران ، نارمک ، میدان نبوت ، ابتدای جانبازان شرقی ، پلاک 467 ، طبقه پنجم

آبکاری و تکمیل فلزات

آبکاری و تکمیل فلزات

در این مقاله به آبکاری و تکمیل فلزات می پردازیم.

آبکاری چیست؟

خدمات آبکاری از فرآیند استفاده از الکتروشیمی توسط الکترولیز استفاده می کند. جریان الکتریکی از یک ظرف بزرگ محلول که حاوی آندهای فلزی است عبور می کند. سپس آندها خود را به کاتد (یا جسمی که آبکاری می‌شود) می‌چسبند و سپس لایه‌ای از پوشش فلزی ایجاد می‌کنند تا یک پوشش فلزی جدید ایجاد کنند.

آبکاری چگونه انجام می شود؟

فرآیند آبکاری الکتریکی شامل عبور جریان الکتریکی از یک محلول شیمیایی است. محلول‌ها و ولتاژهای شیمیایی مختلف، پوشش‌های فلزی مختلفی را تولید می‌کنند. به تخصص زیادی در این زمینه نیاز است تا به طور کامل با این فرآیند آشنا شوید و سپس خدماتی با کیفیت بالا به استانداردهای صنعتی ارائه دهید.
چرا آبکاری و پوشش فلز انجام می شود؟

دلایل مختلفی برای پوشش فلز وجود دارد. این شامل:

کاربردهای مهندسی

آبکاری الکتریکی که اغلب برای قطعات فلزی ماشین آلات و قطعات مکانیکی اعمال می شود، می تواند برای دادن کیفیت های جدید به فلزات استفاده شود. این ویژگی ها ممکن است مقاومت در برابر سایش و سایش، روانکاری، خواص سطح ویژه یا محافظت در برابر خوردگی باشد. به عنوان مثال، مهره ها و پیچ ها ممکن است با روکش فلزی خاصی آبکاری شوند تا از فرسودگی در اثر استفاده مکرر محافظت کنند.
کاربردهای زیبایی شناسی

اجسام همچنین می توانند برای بهبود ظاهر آنها آبکاری شوند. چه شیئی باشد که نیاز به درخشندگی کاملاً جدید دارد یا یک قسمت کوچک که باید خوب به نظر برسد، اجسام بزرگ و کوچک را می توان آبکاری کرد. به عنوان مثال، یک سپر ماشین زنگ زده قدیمی ممکن است با روکش کروم آبکاری شود تا جان تازه و براقی به آن بدهد.

چه اجسامی را می توان پوشش داد؟) آبکاری و تکمیل فلزات

به طور کلی، پرداخت فلز روی فلز مورد نیاز است. این به دلیل مزایای مهندسی زیادی است که آبکاری الکتریکی می تواند به همراه داشته باشد. با این حال، اجسام غیر فلزی را می توان با استفاده از رنگ کربنی رسانا ساخت که سپس به آن ها اجازه آبکاری می دهد.
چه پوشش های فلزی موجود است؟

آبکار صنعت طیف گسترده ای از خدمات آبکاری ومواداولیه آبکاری  را ارائه می دهد. از آبکاری نیکل، آبکاری مس، آبکاری طلا و آبکاری نقره. هر پوشش دارای ویژگی ها و مزایای منحصر به فرد خود است. به عنوان مثال، نیکل الکترولس سختی و مقاومت بالایی در برابر گرما ایجاد می کند، با این حال پوشش کروم در درجه اول برای زیبایی صاف آن استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

آبکار صنعت با هدف ارائه خدمات تخصصی از جمله تست آزمایشگاه و مشاوره در راه اندازی خطوط آبکاری و همچنین عرضه مستقیم کلیه مواد اولیه تخصصی صنعت آبکاری به صورت مایع و پودر با تیمی با تجربه و حرفه ای در سال 1402 تاسیس گردیده و می کوشد تا نسبت به رفع مشکلات در راه اندازی و تامین مواد اولیه گامی مثبت بردارد.

شبکه های اجتماعی

© تمامی حقوق وبسایت برای شرکت ایمن صنعت سها محفوظ می باشد.